Växtkännedom

växt

Oj, vilken helg!
Fredag: Sista dagen på JS, A-C ger mig en liten blomma utan kruka i avskedspresent ("Visste du att krukorna kostar mer än hundra kronor nuförtiden"). Spelkväll. Tom går vilse mellan kronprinsen och Hillerödsvägen. Anton försvover sig. Vi lagar lyxsallad och pimplar Amandas vin med guldtråd. Bakar kanelbullar. Kalle är en sockerbagare med stil och klass. 

Lördag: Skogsutflykt med Bizzos matiga äggamackor. Vi går varv runt Torups slott och kelar med kaninerna på statarmuseet. Spänningen är som vanligt på topp när Anton sitter bakom ratten! Vildsvinen är kvar i Västerkulla. Kultingarna får kanelbullar och äpplen. Det blir vilt slagge. Vi letar efter sagobockarna som brukar svischa över ängen. Jag fastnar med byxorna i en gammal stock.
Cruisar lite i Svedala city med Antons lyxiga Nissan. Sen blir det Kalle och chokladfabriken på Roslins väg. Jag och Anton spelar i vinylbaren. Det snurrar efter 3 öl. Jag dricker en zingo snabbt och käkar några salta pinnar. Allt är frid och fröjd. Alla är snälla. En man från Hammenhög visar bilder på sitt barn och vill att vi ska spela Abba eller metal.

Söndag: Solskenspromenad i hamnen. Brunch med Sara och Kakan i vinylbaren. Blåbärspaj! Fint som snus. Eftermiddagskaffe hos morfar. En liten tur med bilen.


Kommentarer:
Postat av: antz

yeeey! det var bästa helgen på länge! hmmm, jag måste ha missat han som önskade Abba eller metal. låter som en trevlig karl.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits