En härlig tid

Förr i tiden lät det så här: S: "Maria, kan du rycka in? Jag är halt efter att ha baddat min fotsvamp med tea tree-olja. Foten har svällt upp och skinnet på tårna har ramlat av. Jag måste vila i en månad, minst." S-G: "Maria, jobba för mig. Jag måste ta ledigt för att åka till norrland där jag har min bror. Resan dit kommer att ta en vecka eftersom jag ska åka postbil mellan Östersund och Luleå. Det blir billigast så. Vet ej när jag kommer hem. Om ett tag." E: "Kan du jobba för mig? Jag ska till Visby på hundutställning. Blir borta ett par dagar." J: "Har du lusta att tjäna lite extra? Det är fotbolls-VM. Jag tänkte sjukskriva mig." I år har arbetsmoralen stigit drastiskt. Mina arbetskamrater jobbar hårt för att ha råd med "nya takpannor till kåken". Nu ska jag läsa Dagens arbete och sluka Björn Ranelids senaste mästerverk: Mannen - en zoologisk sensation.

Kommentarer:
Postat av: milli

hej vi är bäst. hejdå!

Postat av: milli

oj oj oj vad jag ville/ vill ha d. jag ska spana!

2005-08-07 @ 05:06:02
URL: http://milli.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits