Fikarasten, dagens höjdpunkt

Den största behållningen av jobbet den här sommaren är att jag, som anställd på textcentralen, får sitta med tjejerna vid fikabordet varje dag klockan tio. Ljuvliga konversationer. Idag berättade Jane om en fartfylld incident på Limhamnsfältet: "Min Wilma blev ju biten av en kamphund i helgen. Jag sparkade den i häcken, men den gav sig inte. Vi fick åka till djursjukhuset. Jag har tårgas hemma, men det hjälpte ju inte då. Nu ska jag köpa en elpistol på nätet. Det har jag tänkt på länge." Johanna är också underbar. Fantastisk människa. Hon kryddar vardagen med sexhistorier direkt ur vuxenlivet. Inför tanterna. Jag häpnar och stirrar ut i luften. Det är synd att Simon har slutat. Han himlade så fint med ögonen, sen ursäktade han sig och gick till rökrummet och kedjerökte i panik.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits